Monday, September 28, 2009

Tetamu di Hari rayer

Antara tetamu yang sudi menjengah aku dan family ahad lepas
Tetamu pertama dan paling jauh datang melawat. Syah dan family

Ni brother Ramzi tpt keje lama..smua sedondon tu,, syok tgk diorg..Alaa bb rafiq pakai kopiah biru ler plak
Kepada kekwan yang ade masa meh ler jemput dtg umah mama niza ek...

Saturday, September 26, 2009

Citer Pasai Rayer Tahun Nie...

Emmm... nak masukkan en3 pun tertangguh-tangguh. Ni ade ler nak citer banyak sikit pasai rayer taun ni...


Jumaat 18/9/2009 (dua ari sebelum rayer) Mood rayer dah datang...masa ni ramai org dah amik cuti raye... aku masih keje lagi,,, yerlah tempat baru, takkan nak amik upl kan takpelah pas raye amik sehari jer dah ler...
Balik dr keje ok ler highway nkve dr subang ke klang ok lagi, tapi mak ai highway nkve dari shah alam jem teruk menuju ke selatan tak putus-putus keta... Aku begegas balik besiap, amik yeop (abg aku) dan sil aku serta adik afiq, balik umah jap mandi2 terus betolak balik ke kg, alhamdullilah jalan ok clear jer. Kami singgah pasar malam pekan kapar beli juadah berbuka, sampai di kuala selangor kami singgah di caltex, berbuka dlm keta jer. Lps tu sempat lagi singgah pekan sg. besar beli sedikit kacang2, asam dan biskut tuk tetamu beraya di kg nanti. Pukul 10 mlm kami smua selamat sampai ke kampung halamanku disambut oleh anak yang ku rindui akak fiqa...

Traffic Jem di NKVE/PLUS, nasib baik aku tak melalui highway blk kg ni...
Sabtu 19/9/2009 (sehari sebelum rayer)
Tengah malam sabtu ni aku dan hb aku sempat lagi buat cornflakes madu, dapat ler hampir 300 pcs. Paginyer, aku habiskan buat popia pintal, dapat gak sebalang besar. Yerlah, kat kg aku, mak ngan abah ade,,, ape lagi senang ler urusan kerja aku wat kueh raye ni...

Orang lain sibok buat ketupat lemang , aku ngan hb aku plak mengerjakan menda ni...huhuhu, takpe kudapan ini ler yg laris time rayer ni...
Tghr nyer plak kami bertolak plak g umah mil aku... Taun ni raye pertama kami kat kg hb aku kg sg sumun. Takde ape sgt yg menarik, tapi yang jelik sikit mlm tu aku ngan hb aku tak dpt tido sampai ke subuh...
Nak tau ngape,,, sebelah umah hb aku masjid, bebudak kg tu wat 9 btg meriam, adesssss bedesing telinga, anak aku tak dapat tido, adik afiq ape lagi tak nah menangis teruk, kali ni kali meraung jer terkezut,,,, arghhhhh bikin aku panas siut...sabo jerlah...bukan tak suka, memang memeriahkan suasana tapi,,, lu pk lah sendiri
Ahad 20/9/2009 (ari rayer pertama)
Hari ni hari rayer pertama, lepas sembahyang rayer kami sekeluarga bersalam bermaaf-maafan. Tapi tak syok nyer kami smua terkenang adik ipar kesayanganku "Mohd Halim", dia telah pergi buat selama-lamanya sehari seblum raye 2 taun yg lps akibat kemalangan. Kami smua g melawat pusara arwah adik alim dan arwah fil aku. Kemudian kami smua pergi ke rumah embah hb aku... ramai sedara yang dah lama tak jumpa ada. Dulu baru2 kawen jer jumper diorg ni, kini kami dah berempat...huhuhu,,, Tghr tu kami wat makan besar, makan ikan bakar dan ikan stim. Adik afiq plak bls dendam tido dr kul 11 sampai kul 4 ptg, akak fiqa plak nakal nak kuar g tgk lembu jer kat tepi kebun tu...panas2 ni...emmm layan... lps tu, kami beransur g menziarahi sedara-mara sblh hb aku,,, sampai ke mlm, dapat ler g 6 buah rumah rayer pertama ni.
article kisah kemalangan adik ipar aku 3 taun lps


eh! ape ni (fiqa lum tau ape ade dlm ketas tu... lps tu lelama baru tau ,,wet rayer. blk umah org dia dah pandai ulur tangan minta wet rayer...)

sampul upin dan ipin sukanyer akak fiqa tu khusyuk jer. Tu adik ipar bongsu aku, dok jaga anak aku sementara mama dia nak siap ni..

Anak sedara hb aku, nabila dan fatihah
Adik afiq mengayakan baju buatan opahnyer ni lps puas tido...

Tu kat blakang tu BIL aku tgh sibok nak bakar ikan. Tgk pokok pisang ni bebetul, pelik tau!


Isnin 21/9/2009 (ari rayer kedua)
Hari ni awal2 pagi lagi kami dah bangun, excited nak balik kg aku,,, cam kebiasaan setiap taun mak long seblah abah aku akan buat kenduri tghr... lps blk umah mil aku trs kami kesana. Lps kenduri kami lepak kat umah tolong mak aku menyambut tetamu sedara mara yg dtg...

Akak fiqa sibok mengayakan baju baru pemberian opah
Eh! mama pegang sapa ni... Ni lah Insyirah lahir 3 ari lps adik afiq lahir (2 pupu tu ek)
memang ramai yg dtg singgah umah aku setiap taun almaklumlah umah opah aku sebelah umah jer. sambil2 tu sempat gak kami menyelit g umah opah aku. Haaa ari ni genap gak adik afiq 5 bulan.
Selasa 22/9/2009 (ari rayer ketiga)
Taun ni aku ngan family aku berkumpul smua adik bradik mak aku ngan anak cucu g melawat sedara mara terdekat...meriah gak dpt berkumpul bejalan bersama, hampir 5 ke 6 buah keta kami berkonvoy...bukan senang nak jumpa cam ni... (alaaa, tak dan amik gambo ler,,leka kunjung rumah sedara ni)

Rabu 23/9/2009 (ari rayer keempat)
Cepat betul dah raye keempat, ptg ni kami dah blk ke kapar. Sebelum tu sempat lagi kami g umah kawan aku yang betunang tghr ni... antara hantaran pertunangan

Tghr lps tu kami besiap betolak balik ke kapar. On the way balik tu kami singgah umah bibik hb aku yg tak nah jumpa anak2 aku kat sg air tawar, sg besar... lps tu sempat lagi tu g Bagan Nakhota Omar (BNO) tempat peranginan yang baru disitu. Akak Fiqa plak balik ikut opah dia naik bas ke kg,,, huhuhu suka dia naik bas tak ingat mama dia nak balik Kapar.
Lps tu kami singgah plak ke umah sil aku nyer datuk kat Sg. Panjang.




aku suka hantaran ni comey ade bear..

Nilah tuan punyer badan yang nak betunang tu, Cik Alifah

Adik afiq bejalan rayer
Penat dah ni.. atas pangkuan paklong nyer
Khamis 24/9/2009 (ari rayer kelima)
Emmm,,, dah start keje dah..mesti yg lain ade yg tgh sakan rayer kan...
takpe... rayer sebulan.. ade masa beraya lagi....

SEKIAN CITER SEMINGGU RAYER AKU SEFAMILY

Tuesday, September 15, 2009

Kad Raya Ikhlas Untuk Kekawan Semua

Ramadan dah sampai ke penghujungnya dan Syawal bakal menjelma.
Dikesempatan ini mama niza a.k.a hani nak ucapkan selamat menyambut

HARI RAYA AIDILFITRI

&

MAAF ZAHIR BATIN

Jikalau tersalah tutur kata dengan kekawan semua.

Sudilah terima kad hari raya ikhlas dari mama niza sekeluarga.

Semoga kehadiran syawal ini mendatangkan kebahagiaan kepada kekawan seisi keluarga.

Makan ketupat rendang tu ingat-ingat ler ek...

Jaga pemakanan dan kesihatan

Berhati-hati dijalan raya yer...

Monday, September 14, 2009

Sukanyer....Dapat something dari hb tersayang (part 2)

Tadaaaaa....
ni lah dia barang yang hb tersayang beri kali ni
wlupun tak seberapa tapi ku tetap hargainya
tq papa, i love u



Sukanyer....Dapat something dari hb tersayang (part 1)


Semalam g kuar shopping sikit...
hehehe sukanyer,,, hb belikan sesuatu tuk aku...
ape dia ek...
nanti mlm aku bitau ;-)

Barang ni bukan jer tuk pakai dihari raya tetapi sesuai gak tuk aku pakai keje dan besantai

Thursday, September 3, 2009

Posing bulan puasa

Wajah-wajah kesayangan hamba dibulan yang mulia ni...jazzzzzzzzz




Ubat rindu

Emmm... takde ape yang menarik sangat... saje jer nak upload gambo2 anak-anakku yang happy dan enjoy selalu...bukan ape,,,, aku suka sangat tengok fiqa yang noty sangat dah tu... dah tak boleh dilarang-larang dah...tapi bila dia ikut opah dia balik kg sunyi betul umah ni... ni yang layan gambo2 dia nie... nak ubat kerinduan


huhuhu... iklan gigi plak...mentang2 gigi dah penuh yer

rambutnyer mana plak ni...

adik afiq pun nak pakai cermin mata ni




nari, nari....abaikan suara yang sumbang tu yer


ni...smua mainan paling murah aku baru beli... tesco jual sepeket dalamnyer ada 4 dengan harge 20 sen jer... nak habiskan stok kot,,,, item tuk party (cermin mata tanpa cermin, huhuhu.... calckey clack, serunai dan ape ntah lagi satu barang tu...hehehe...tangkap muat jer)